Çıkış mili nedir,Geri vites dişlisi nedir

Not:

  • Aracın farlarından bir kısmı veya hiçbiri yanmıyorsa sigortalar atmış olabilir veya far anahtarı arızalıdır.
  • Aracı veya herhangi bir elektrikli sistemde kısa devreden doğacak, etkili tehlikelerden koruyan parça sigortadır.
  • Aracın herhangi bir elektrikli sisteminde sigorta atmış ise aynı amperde yenisi ile değiştirilir.
  • Aracın farlarından birisi normal, diğeri az yanıyorsa bağlantılar oksitlenmiştir veya bağlantılar gevşemiştir. Farların ikiside yanmıyorsa far anahtarı arızalıdır.
  • Aracın farlarından veya sinyallerinden biri yanmıyorsa ampulü gevşek veya yanmıştır.
  • Aracın sinyalleri yanmıyorsa flaşörler arızalıdır.
  • Farların bakımı yapılırken far ayarıda yapılır.
  • Aracın üzerinde çalışırken kısa devreden doğacak yangın durumuna karşı akünün kutup başı bağlantısı sökülür.
  • Ayağımızı gaz pedalından çektiğimizde far ışıkları azalıyorsa akü zayıftır.
  • Fren pedalına basıldığında fren lambalarından herhangi biri yanmıyorsa yanmayan lambanın ampulü yanmıştır.
  • Fren pedalına bastığımızda fren lambaları yanmıyor ise sigortalar atmıştır veya fren müşiri arızalıdır. Eğer fren tutmaz lambada yanmaz ise fren hidroliği bitmiş veya sistemde hava vardır.

GÜÇ AKTARMA ORGANLARI

1-Kavrama (debriyaj) Sistemi

Görevi: Motor çalışırken motorun hareketini tekerleklere iletmek veya kesmek. Aracı vitesi geçirmeyi sağlamak. Vites değiştirilirken debriyaja basılır.

Parçaları:

  • Baskı
  • Balata
  • Bilye

Not:

  • Kavrama vites kutusu ile volan arasında bulunur. Volanın üzerindedir.
  • Vites değiştirilirken ses geliyorsa debriyaj pedalına tam basılmamıştır veya debriyaj ayarsızdır. Vitese geçişte zorluk varsa kavrama ayırtmıyordur.
  • Araç hareket halinde iken ayak devamlı debriyaj pedalında tutulursa debriyaj balatası aşınır.
  • Ani ve sert kalkış yapılırsa yakıt sarfiyatı artar. Kaçırma ve kayma nedeni balatanın yağlanmasıdır.
  • Motor aniden çekişten düşerse balata yağlanmıştır. Debriyaj teli kopmuşsa araç vitese geçmez.
  • Debriyaj en alt noktada kavrıyorsa ayarı bozuktur.
  • Araç geri vitese geçmiyorsa debriyaj pedalından ayak çekilir, yeniden basılır.

2-Vites Kutusu

 

Görevi: Aracın hızını yük ve yol durumuna göre ayarlamak, aracın geri hareketini temin etmek.

Parçaları:

  • Prizdirek mili
  • Senkromenç
  • Grup dişlisi
  • Geri vites dişlisi
  • Çıkış mili

Not:

  • Aracın hızını gücünü ayarlayan sistemdir.
  • Yağı, kullanma kılavuzuna göre değiştirilir. Vites kutusundan ses geliyorsa yağ kalmamıştır.
  • Bakım yapılırken yağına bakılır. Kaçak olmamalıdır.
  • Dişli yağı kullanılır. Yağsız kalırsa ses yapar.

Menu Anasayfa